Friss topikok

Tekken Street Kombat - van-e létjogosultsága a verekedős játékoknak a filmiparban?

2010.01.17. 21:29 sparkie

először is, NANÁ. a franchise rendszeru blockbuster filmgyártás például kifejezetten erre való. vegyünk elő BÁRMIT ami már-már kultikus, közkedvelt és baromi jól marketingelhető. képregény és rajzfilm adaptációk, nagy sikeru regények filmrevivése illetve klasszikus videojátékok megfilmesitése. kell hozzá sok-sok érdekes, jól eladható karakter, egyedi világ és sok-sok látványos és rohadt drága akciójelenet.

de amig végre kezdenek valóban jó képregényfilmek jönni illetve lassan minden ex-bestseller könyvből sorozat és/vagy film készül, addig a videojátékok megfilmesitését folyamatos kudarcok követik. pedig ma már ugyanúgy profi irók dolgoznak egyes játékok sztoriján, mint mondjuk egy TV szériánál. hosszú oldalakon lehetne ecsetelni, melyik franchiset hogy és miért baszták el nagyon, én most csak gyorsan leirom az utóbbi évek játékadaptációit és rátérek kedvenc harcosaink filmes témájára.

meghurcolt klasszikusok: Super Mario, Street Fighter, Mortal Kombat, Double Dragon, Doom, House of the Dead, Alone in the Dark, Dead or Alive (tom verekedős, de túl sok vizet sose zavart), Postal, BloodRayne, Far Cry, Max Payne, Half-Life, Pac Man, Legend of Zelda

nem-oszt-nem-szoroz filmek: Final Fantasy, Hitman, Silent Hill, Toshinden, Sonic the Hedgehog. Devil May Cry, Mega Man, DigiMon, Ninja Gaiden

tiszavirág-életu blockbusterek: Pokémon, Resident Evil, Tomb Raider

annyira nem is rossz: Assassin's Creed, Metal Gear Solid

(a listából látszik, hogy mekkora katasztófa a piac eddig és, hogy Uwe Boll rendezte majdnem minden harmadikat közülük illetve, hogy a két "jó" film csak fan vagy webvideo)

szóval elég szarul állunk gyerekek. na de vizsgáljuk meg közülük a 3 szuperklasszikust, a Street Fightert, a Mortal Kombatot és a Tekkent.

MORTAL KOMBAT

a 3 játék közül kétségtelen, hogy ő a legnagyobb csalódás. 2 mozifilm (és egy reboot idén), 1 animációs prequel, egy szezonnyi rajzfilm és élőszereplős sorozat illetve számos képregény, amik kevésbé ismertek. a mozifilmeket mi is ismerhetjük, hisz' anno óriási csinadrattával érkezett meg hazánkba is az első majd a második rész. mondani sem kell, óriási bukás lett a vége. az első film alapvetően nem volt borzasztó, csak a forgatókönyv volt hihetetlenül egyszeru és buta. a második film ezt csont nélkül alulmúlta, teljes szinészgárda cserével, low budget megoldásokkal és ha lehet, még primitivebb szkripttel. közben megszületett egy iszonyatosan csúnya fércanimáció, ami amolyan nulladik rész, de az IMDB-s 3,7-e mindent elárul róla.

ezt követte egy újabb előzménytörténet, méghozzá az élőszereplős Conquest, amelyet egy évad után elkaszáltak. nemrég urott be, hogy ezt anno itthon is adták, néztem is hébe-hóba, de rohadtul zavart, hogy nagyjából minden karakter valami no-name arc volt, aki nem is szerepelt a játékban. viszont a verekedős jelenetek nagyon jól meglettek koreografálva méghozzá legtöbbjük dublőr nélkül. ennek ellenére még ez volt a MK franchise legtürhetőbb filmes produktuma. a második mozifilmet egy rajzfilmsorozat követte, ami minőségileg kiváló volt, szépen rajzolt karakterek, nagyon cool külseju Raiden, de igazából csak egy tipikus '90-es évekbeli lélektelen, pénzhajhász agymenés volt, borzasztó szinkronnal és röhejes verekedésekkel.

sajnos itt tart most a MK. azóta kiadta a nextgen konzolokra a MK vs DC játékot, amely elsőre szép meg huuu, Superman vs. Scorpion, de valójában ez is csak még egy bőr Raidenék arcáról. de mi állhat az útjába annak, hogy minden idők egyik legsikeresebb játéka egyszer valóban minőségi mozgóképsorokkal örvendeztessen meg minket?

- pénz. nagyon látszik, hogy az indulás óta kizárólag a gyors és biztos pénzszerzésre helyezik a hangsúlyt.

- fejlesztés hiánya. az még úgyahogy oké, hogy a filmek szarok, na de a játékok is? a második részt követően stagnált a játék, és nem tartotta a lépést vetélytársaival. egyedül a MK:Armageddon kapott végre elégedett viszhangot, azonban a MK vs DC-vel ismét elvágták magukat a fanoknál. márpedig az, hogy amig a Tekken és a SF már a nextgen konzolokat is meghóditja, addig a MK még mindig csak egy kezdetleges játékkal jött, ami nem is igazi MK.

- rajongói bázis. minden franchise achillese. sajnos jó ideje szarnak rájuk, márpedig ha ők nincsenek lenyugözve, mások se lesznek. és ezzel a DC-s dologgal szinte elárulták őket.

- brutalitás: ez igazából két élu kard, mert amennyire szól a játék a gore erőszakról, annyira nem kap helyet ez sehol máshol a MK univerzumban. itt jön képbe a csalódott rajongó, aki brutális FATALITYk, tengernyi vér és végtagletépések lázában égve azt látja, hogy kedvenceit "lightositották" és több könnyet lát, mint vért.

- célközönség: a lényeg. ami az összes problémát generálja. a MK egyszeruen NEM muködik 18-as karika nélkül. ez van. tudom, hogy nagyobb pénz, nagyobb piac blabla, de a MK mindig is egy réteghez szólt, nem pedig a tömeghez. kifejezetten célszeru lenne áttérni 18+-os stilusra, több erőszakot, vért és brutalitást alkalmazni. arról már nem is beszélve, hogy az olyan badass karakterek, mint Kano vagy Jax egyszeruen könyörög egy kis káromkodásokkal teli blaszfémiáért. és egy-két klasszikus fatality filmbeültetése még akár kult szintre is emelhetné a produkciót.

azonban van remény, hiszen egy jól sikerült reboot ismét a mennybe (ez esetben inkább a pokolba) emelhetné a játékot.

- brutalitás: kétségtelenül a játék húzópontja. nemigen születtek eddig a verekedős akciózsánert gore elemekkel vegyitő filmek, márpedig ez már leirva is atom jól hangzik.

-adaptációs flexibilitás: ez úgy értendő, hogy akár mozifilmként, de akár anime-ként vagy felnőtt rajzfilmként is elképzelhető, sőt, ez még piacilag ajánlott is. a DC és a Marvel példáját követve nem kis lóvét (illetve rajongói elégedettséget) lehet kaszálni egy-egy jó straight-to-dvd kiadással. egy esetleges anime verzió pedig akár valamelyik tematikus kábel adón is megjelenhetne, amivel még szélesebb körben ismerhetnék meg a MK univerzumot.

- marketing potenciál: akcióbábuk, pólók, kiegészitők, poszterek, stb stb. minél több kedvenc karakter, annál több vásárló, lásd. X-Men, South Park, Naruto. márpedig hol máshol lennének király karakterek, mint egy verekedős játékban? Scorpion, Sub-Zero, Raiden, Kung Lao, Jax, Cyrax, Smoke, Noob Saibot és egy seregnyi érdekes forma, mindegyik markáns egyéniséggel. nem beszélve a kreált világ összetettségéről és monumentalitásáról. remélem nem sértek meg ezzel senkit, de a MK világa hasonlit Tolkien fantáziaszüleményére, azzal a kis különbséggel, hogy minden a harcra van kihegyezve és sokkal korhubb. temérdeknyi dimenzió, harcoló népek, ninják, szamurájok, de még hollywoddi akciósztár is van, még is klappol az összkép. akár egy MMO vagy egy Gyuruk Ura szintu produkció is beleférne Ed Boon kreálmányába.

- MK univerzum: a lényeg. amig a Tekken vagy a SF kevésbé ad a történetre, a MK 18 év alatt baromi komplex világot hozott össze, amelyben óriási potenciál rejtőzik. adva van hat különböző birodalom, amit inkább dimenziókként lehetne jellemezni, mindegyik egyéni tulajdonságokkal, népekkel, karakterekkel. ráadásul ezek a birodalmak folyamatosan harcban állnak egymással, ennek is köszönhető maga a Mortal Kombat tournament is. kentaurok és minotauruszok, káosz papok és nekromanták, nindzsák és shaolin harcosok, sárkányok és hüllőemberek és még egy csomó bizarr, groteszk mégis muködő népség. ehhez hozzájön a '92 óta iródó történet, amely mára egy rendkivül komplex sagává fejlődött, elözménytörténettel és az Armageddonnal befejezve egy bazi nagy cliffhangerrel, ami akár a teljes uinverzumot átalakithatja. laikusként eddig gonodlni se mertem volna, hogy a MK több, mint egy véres agymenés, azonban ha valaki kicsit utánaolvas egy igazán különleges világba kerül.

KONKLÚZIÓ:

a 3 top játék közül kétségkivül a MK-ban van a legnagyobb potenciál. remek irói munkával pikkpakk eltunne a "csak egy játékadaptáció" pecsét és egy jó büdzsével fantasztikus látványvilágot láthatnánk, akár az Avatár teljes ellentétét. az esély meg van, mivel nemrég a Warner Bros. megvette a franchiset és ügyes húzásokkal és hasonló mentalitással, mint a képregényfilmeknél (vagyis felejtsük el, hogy ez csak egy gagyi mese vagy játék) egy új filmbrand születhetne és farsangkor Harry Potter és Pókember mellett, megjelennek a Scorpionok, Sub-Zerok, Kung Laok vagy Raidenek.

(nagyon jó videókritika az első Mortal Kombat filmről, a másodikról is van, de azt nem rakom be, mert arról senki sem gondolhatja, hogy jó film)

 

 (a '96-os rajzfilmsorozat)

 (itt meg a '98-as élőszereplős sorozat)

(itt pedig a megagáz '95-ös prequel az első mozifilmhez)

STREET FIGHTER

annak ellenére, hogy majdnem minden elismert kritikus a SF-t tartja a legjobb fighting gamenek, én valahogy sose tudtam megbarátkozni vele. nekem az egész világa túl bugyutának, amolyan japánosan randomnak tunik, a 2D-s játékmenetről és a komplikált kombókról nem beszélve. ellenben pont ez a SF erőssége, mert itt vereségre kárhoztatott minden olyan játékos, aki csak "nyomkodja" a gombokat.

japán gyártmány révén a SF rnegeteg adaptálást megélt, azonban ezek nagy része - ha ilyen lehetséges - alulmúlják a MK cuccok szinvonalát is. pedig van itt mozifilm, anime, képregény, manga, rajzfilm, de még papir alapú szerepjáték is. az első japán adaptációra '95-ig kellett várni, a legendás SF II anime filmje. meglepő módon ez egy igazi mestermunka lett. gyönyöru animáció, rengeteg erőszak és az összes akkori karakter megjelenése. ugye ugye, ilyenkor nem rossz japánnak lenni:) még ebben az évben a filmet egy 29 részes sorozat is követte, amely szintén nagyon jó kritikákat kapott, nem csoda, hiszen ugyanazok a keszitők, mint a filmnél. ennek ellenére furcsa, hogy a grafikát a tipikus '90-es évek közepi rajzstilus váltotta fel (lásd Yu Yu Hakusho és társai), ami nekem sose tetszett igazán. ettől függetlenül mindenképp minőséget képvisel.

'99-ben ezt követte a SF Alpha: The Movie. Hááát...ugye az SF-nek van egy mellékszála az Alpha, amely nem a verekedős vonalat követi és még sztorija is van. csak szar. ugye ez egy két részes OVA (vagyis nem animesorozat, hanem animált film TV-re vagy DVD-re) amely ráadásul az eredeti SF-t követné, csak átir benne jó pár dolgot, például M. Bison helyett valami no name főgonoszt találtak ki. pedig a rajzolás nem rossz, csak a forgatókönyv bántóan semmilyen, középszeru, tele béna dialógusokkal és irritáló karakterekkel. ennek ellenére 2005-ben kifejezetten az angolszász piac kedvéért kijöttek az Alpha előzményfilmjével...az akkori kornak megfelelő animáció, ami akár szépnek is mondható néhol, de valahogy ez a film sem mukodik. meglepően kevés akció, fura csavarok a sztoriban és nagyon lapos történet. viszont tök jó jungle szól sokszor a film alatt:) igazából ez sem borzasztó a laikusnak, de ha többi animéhez hasonlitjuk akkor egy erősen középszeru, 5 perc után feledésre itéltetett mu.

hagyjuk is most a japánokat, hisz' ha animációról van szó, hajlamosak vagyunk kicsit túlértékelni őket. jöjjenek az amcsik. furcsa, de az első hivatalos SF mozgókép az USA nevéhez fuződik. bizony, ez nem más, mint a Jean-Claude Van Damme és Kylie Minogue (...) fémjelezte nagyjátékfilm. a mozi óriási bukta lett, máig céltáblája a gúnyolódó filmkritikusoknak. 

amerikaiak révén sikerült az alapvető főhősök, Ken és Ryu helyett, Gale-t megtenni protagonistának. hogy miért? mert Guile egy eredeti american hero, aki katonaként viszi vásárra a bőrét hazájáért. már ez nagyon para, de a gyökér tengerentúliak valami komoly történetet is akartak kreálni egy olyan témához, ahol ez nem szükséges. és akkor ott van a gyenge szinészi játék, a blőd párbeszédek, gyenge verekedések és a mindent körülvevő röhejes pátosz illetve a megdöbbentően olcsó és izléstelen diszlet és kosztümök. mégis kasszasiker lett. erre a filmre alapozva, még ebben az évben kijött egy amerikai gyártású rajzfilmsorozat is. olyan is ahogy hangzik...két évadot élt meg és benne volt minden, ami miatt gyerekként imádtuk, felnőttként kinevetjük a 90-es évek jenki rajzfilmiparát. over-the-top attitud, kurva szar szinkron, egyértelmu zsánerlopás a GI Joe és X-Men rajzfilmekből, röhejes történet, még röhejesebb jelenetekkel és még ennél is röhejesebb dialógusokkal. villogás, random special move-ok és képtelen akciók. ja, azt nem is mondtam, hogy néha befigyelnek rajzolási és grafikai hibák is.

és itt még nem ért véget az amerikai ámokfutás. tavaly februárban jelent meg a SF: The Legend of Chun-Li. namármost...továbbra is Ryu illetve Ken a két főhős, de szarjuk le, ez eredettörténet vagy mi. Chun-Li fehér, Vegát meg a Black Eyed Peas filippino/indián/vmi barna háttérénekese alakitja. a kritikusok nagy része szerint ez a film még a Van Damme verziót is alulmúlja, méghozzá ocsmány vágással, nulla forgatókönyvvel és valami bődületesen klisé morállal. és a harcok...az egyik kritikus fogalmazta meg jól: "Peter és az Óriás Csirke verekedése a Family Guyban látványosabb, mint ez". a végére még tavaly decemberben kidobtak Japánban egy újabb OVÁt amely a SF II sztoriját követi, és a SF IV cimet kapta...neten sokan húzzák a szájukat a grafika miatt, szerintem egész turhető, kicsit Cartoon Networkös, de ennyi. borzasztó lapos, túl sok párbeszéd a semmiről, kevés (pontosabban összesen 3) akció és basszus, se a japán, se az angol hang nem úgy szól, ahogy a szájak mozognak. borzasztóan unalmas, ahhoz képest, hogy az új SF játékhoz készitették. az őj karakterek közül egyedül Crimson Viper van benne, akinek a haja miatt végtag amputációt javasolnék a rajzolónak.

és ennyi. nem kevés film, sajna lesújtó itt is a tendecia, de legalább 15 éve készült két jó kis anime belőle. szerintem látszik a felsorolásból, hogy a SF-nek nem kell feltétlenül a MK útját járni, sőt, lehet hogy ajánlatos. a negativumok:

Japán vs. USA: döntsük már el mi legyen gyerekek. a jenkik képtelenek elhinni, hogy ennek a játéknak nagyon nincs sztorija, nem is kéne erről szólnia, de ha mégis, akkor maradjunkmár annyinál, hogy nem irjak át azt ami 23 éve ugyanaz. szóval aki kinai, az kinai legyen, aki főhős, az meg ne legyen valami idióta tucatnindzsa. japánok meg azt döntsék el, hogy jó nekik az, hogy megerőszakolják a brandjüket vagy hajlandóak rendesen együtt dolgozni az amerikaiakkal.

animáció vs. élőszereplók: animáció. egyértelmuen. túl sok szélsőséges karakter van, akik nagy része pont ezért imádnivaló. ezt élőszereplősben képtelenek rendesen visszaadni, mint ahogy a speckó támadásaikat is.

pénz: itt is. ezekkel az OVÁkkal meg B-listás filmecskékkel szép summát lehet összeszedni, de minden félreszinkronizált mondat egy-egy szeg a SF filmek koporsójába.

autentika: amig a MK-ban legalább hasonlitanak a szereplők és a képességeik, addig itt állandóan variálnak valamit. kivéve, hogy basznak a játék lényegére, a special move-okra. SF film hadouken nélkül?! az meg non szensz, hogy egy ennyire minimális hátteru, kizárólag a verekedésre épülő franchise adaptációkban, ennyire kevés és rossz akciójelenet legyen.

nézzük a pozitiv részt:

a korai japán animék: ha 15 éve sikerült, most miért nem? gyönyöru rajzolás, állat akciók, full karakterlista és képességek. tényleg ennyire nem tunik fel, hogy az a jó, ha valaki hu marad az eredetihez?

3D: hülyén hangzik, de talán ez lehet a SF főnixmadara. az Avatár sikeréből kiindulva, jól komponált akciókkal, szép világgal, látványos CGI-vel és a 3D technikával Zangief vagy Ryu támadásai új dimenzióba helyezhetik az akciófilmipart.

Japán: ameddig Japán licensz, addig legalább az megvan, hogy bármi történik, szép animék és eredethuség mindig lesz.

KONKLÚZIÓ:

sajna nem vagyok benne annyira a SF világában, de ahogy utánanéztem, ilyen igazából nincs is. nem akarom bántani a megrögzött SF fanokat (akik közül mellesleg a legtöbben fanatikus játéksznobok, akik képtelenek elismerni kedvencük hibáit és más játékok előnyeit), de itt igazából nem beszélhetünk univerzumról. hála a gyökér vezetésnek, a szuper sikeres második részt mindenféle elbaszott spin-off meg crossover követte, és tavalyig kellett várni, ahhoz, hogy a második részt kronlógiailag is kövesse valami. ez lenne ugye IV. ráadásul platformtól függően összevissza változtatják a háttérsztorikat, szóval SF kontinuaitás kizárólag a második és a negyedik rész között van. ez is mindössze annyit takar, hogy van ez az M. Bison aki persze hataloméhes, meg valami speckó erő birtokában van és valami felfoghatatlan oknál fogva harcversenyeket szervez, ahol fődijként vele is megküzdhet a bosszúszomjas szumosok, birkózók, diáklányok, zöld szörnyek és egyéb fura szerzetek közül kikerülő győztes. éééééééés ennyi. egy-két karakter úgy ahogy kötődik a másikhoz meg Bisonhoz, de semmi komoly.

és szerintem itt dől el, hogy a SF nem érett meg rendes, komoly nagyjátékfilmre. ehhez jönnek még az eltúlzott, teljesen valószinutlen karakterek amelyeket csak sok változtatással lehetne marketingelhetővé tenni, de akkor meg már ez nem is a SF lenne. de nem kell elkeseredni! egy-két új kiadással meg rendes történettel még lehet kezdeni vele valamit, addig is nyugodtan probálkozzanak animekkel. olyanokkal, mint az első.

(a marha jó '95-os ainmációs film)

 

 (és ennek az animéje)

(a SF Alpha OVA)

(és az előző folytatása a SF Alpha: Generations)

(a borzasztó Van Damme-os film videókritikája)

(és az amerikai rajzfilmsorozat belőle)

(SF: Legend of Chun-Li trailere, amiben ellőttek minden használható képet)

(és a végére a SF IV-hez készült Ties That Bind animációs film, benne faszhajú C. Viperrel és nagyon hosszú dialógusokkal)

TEKKEN

és a végére az én személyes kedvencem, a kritikusok legnagyobb ellenlábasa. a játék, ahol simán kikaphatsz a 7 éves unokatesódtól, aki randommód nyomogatja a gombokat. a játék ahol simán végignézheted, hogy páholja el egymást egy óriás panda és egy barnamedve. ahol a kenguru és annak zsebében megbújó porontya is kesztyut húz.

ezt az egész gigaposztot alapvetően a pár napja kiadott Tekken film trailere ihlette. de mielőtt részletes elemzésbe kezdenék a filmről, nézzük mi más dolgozta fel a Vasököl Torna történetét.

összvissz egy OVA '97-ből. se manga, se semmi. pedig a Tekken is japán gyártmány, de valamiért nem látott benne fantaziát eddig semmilyen kreativ filmmogul. mondjuk a Tekken: The Motion Picture-re (...) keresztelt OVA borzasztó gyengére sikerült. a rajzolása az a tipik '90-es japó stilus, amit mindig is rühelltem. a sztori ráadásul az első két játékra épül, de kevés az akció, sok karakter ki van hagyva és borzasztó bárgyúak a párbeszédek.

de térjünk is át az idén kijövő mozifilmre. egyre több dolgot lehet már tudni a filmről, főleg amióta a hivatalos trailer is látható. azt ugye tudni kell, hogy ha nemis annyira komplex, de a SF-nél mindenképpen komolyabb szotrival rendelkezik a Tekken. adva van a Mishima Zaibatsu nevu cég, amelynek vezetője (mellesleg máig ismeretlen okból) megszervezi az első King of Iron Fist Tournamentet vagyis a Tekkent. mellesleg ez a cég lesz a központi mozgatórugója a Tekken univerzumnak, ami az előző kettőéhez képest sokkal letisztultabb, átláthatóbb. igaz, az egymást követő részek között eltelt idő, nem mindig ugyanaz. az első és második rész között 2, a harmadiknál viszont már 15 év telt el. a negyediknél megint csak 2 év, az ötödiknél meg 2 hónap. a legutolsó hatodik rész idejét pontosan nem lehet meghatározni, annyi bizonyos, hogy jóval a jövőben játszódik. ez egy kis zavart kelt, de lényeg főleg a Mishima vérvonal köré központosul.

mert igazából a Tekken a Narutoban lévő Uchiha klánhoz hasonló család sorsáról szól. (érdekes, hogy a Naruto készitője rajzolta a legújabb Mishima, Lars egyik ruháját). adva volt ugye Heihachi, az elmebeteg állat, aki képes volt fiát, Kazuyát ledobni egy szakadékba, majd máskor meg belebaszta egy vulkánba. ez a Kazuya közben teherbe ejtett egy nőt, aki eredetileg legyilkolta volna és megszülte Heihachi unokáját, Jint. aztán Jin és Kazuya felváltva adtak otthont az "ördögi énjüknek" ami zavart elmét, óriési erőt, szárnyakat és rendszeres rezurrekciót okoz. szóval ők hárman, nagypapi, apu és a pici fiú harcolnak hosszú évek óta a Tekkenben, hogy átvegyék a Mishima felett az irányitást, amivel végtelen hatalomra tesznek szert. mondom a sorrendet, heihachi, kazuya, heihachi, heihachi, jinpachi, jin.

ja igen, az ötödik résznél bevetik Jin dédapját is, Jinpachit aki átmenetileg átveszi a Tekken irányitását. ha nem lenne ez elég, képbe kerül Jin unokahúga, Heihachi fogadott fia és még egy Lars Alexandersson nevu pali, aki az öreg fészekfeju fattyú gyermeke, de erről csak ő tud. ja, és ezek mind gyulölik egymást, és rendszeresen halálra ölik egymést, hogy aztán valahogy újraéledjenek. szép kis család mi?

ha ez nem lenne elég, Jin és Kazuya "ördög génje" még rátesz egy lapáttal a dolgokra, és állandó kifogásként szolgál arra, hogy miért üldözik egymést a családtagok és miért nem hal meg már rendesen valamelyikük. per pillanat Jin kezében van a Mishima cég, de annak egy katonai szektorát Kazuya irányitja. Jin globális háborút robbantott ki, aminek köszönhetően az egész világ romokban hever és harcban áll. itt következik a film, és előszőr a pro érvek amellett, hogy miért lehet a nevető harmadik a verekedős játék franchiseok szintlépésében.

kurva jó történet: annak ellenére, hogy ez igy kicsit bonyolultnak látszik, a filmnek sikerült kiragadnia a felhasználható infókat a eddigi hat játékból. a sztori 2039-ben játszódik, ahol országok helyett cégek irányitják a Földet. vagyis vsizonylag disztopikus és elképzelhető jövőkép. ráadásul majdnem minden karakter kötődik a másikhoz valamilyen úton-módon, nem beszélve az elbaszott Mishima családról.

elenyésző számú adaptáció:nem kell a játékon kivül semmi máshoz alkalmazkodni, nincsenek akkora elvárások.

aranyközépút: amig a MK sötét, démonikus és véres és a SF pedig inkább komikus, sok eltúlzott karakterrel, addig a Tekken (igy se könnyen) sikeresen megragadt a kettő között. az olyan badass arcok, mint Jin, Kazuya, Paul vagy Bryan kevésbé elborultabb, mint az újj generációs MK karakterek nagy része, de jóval komolyabb, mint Zangief vagy E. Honda. ráadsul a sztori is pont annyira bonyolult amennyire egyszeru.

harc: itt is jobban áll, mint a többiek. a SF ugye túl irreális, nem is a mozdulatokra hanem inkább a kombókra és a látványos rombolásra szakosodott. a MK már sokkal kaszkadőrbarátabb, csak ott meg egyes harcosok egyszeruen nem ütik meg a többiek szintjét, igy nem lehet akárkit összeengedni akárkivel. a Tekken viszont szimplán különböző küzdősportok lekoppintásának a játéka, ahol simán nyerhetsz kickboxossal szumo-s ellen és forditva. és a trailer alapján jó sok lesz belőle.

szinészválasztás: a trailerből és más egyéb filmes hirekből kiindúlva, hasonlóan gondolkodtak a Tekkennél is, mint a '90-es évek MK és SF filmjénél. vagyis, a szinész hasonlitson NAGYON a karakterére. és ez úgy néz ki sikerült is. jó hát, fura, hogy Jin nem ázsiai (a szinész pedig félig az, csak szüleinek sikerült erősen kaukázusira csinálni), és hogy ugyanaz a pali játsza Heihachit, mint anno a MK filmben Shang Tsung-ot. viszont Mardukot az a pankrátor alakitja akiről mintázták, Kazuya is jó lett, Eddyt egy eredeti raszta capoeirás játsza és igy tovább. ráadásul a 3-iktól az 5-ik részig válogatták a filmben szereplő karaktereket, igy esett meg, hogy nem lesz King, de lesz Miguel és Dragunov. részemről ez oké is, hisz' sose voltam kibékülve Kinggel.

kontraérvek:

büdzsé: a film Nagy-Britanniában egyből dvd-re jön ki. amerikában nem tudni, Japánban még belefér a szélesvászonba. ez bizony fájdalmas is lehet majd, ha a durva akciót és pörgős vágást valami más váltja. mondjuk olcsó CGI, bóvli diszlet, giccses zene vagy valamelyik Black Eyed Peas tag cameoja.

USA: köhömm...Dragon Ball...köhömm...Astro Boy...köhömm bármilyen japán produkció amcsi remakelése. ami nem horror.

forgatókönyv: szerelem már tuti lesz benne, ami már rég nem jó. minek? egyedül akkor maradhat, ha a két szerelmes összekerül és valóban ronggyá veri egymást könnyek között. de azért, hogy aztán rátérhessünk valami bosszús dologra, semmi értelme. remélhetőleg öreg, ázsiai harcmesterek és vak öregasszonyok bölcseletét sem kell hallgatnunk illetve az akcentusok sem lesznek röhejességig kihegyezve.

MK és SF filmek bukása: valószinuleg ez is közrejátszik, hogy amig a '90-es években ez nagytermes musor lett volna, mára nem hozza lázba a szuperhősök és vámpirok korát élő producereket. legalább Uwe Boll nem ért rá. szóval siker BIZTOS nem lesz a film, sőt, a straight-to-dvd miatt tuti, hogy egy negativ prekoncepcióval kezd. köszönhetően elődeinek is.

csak ezt ne: KÖNYÖRGÖM, AZ OLYAN KARAKTEREK MINT MOKUJIN, ALEX, ROGER VAGY GON SEMMILYEN FEGYVERES FENYEGETÉS ELLENÉRE SE KERÜLJENEK BELE, SEMMILYEN ADAPTÁCIÓBA KÜLÖNBEN...azt kitaláljátok, de, hogy senki nem kiváncsi bokszoló kengurura, fél dinoszauruszra és fabábura az biztos.

KONKLÚZIÓ

ha most az film, egy valóban pörgős, már-már az Ong-Bak filmek jeleneteit idéző verekedésekkel tarkitott, karakterhu munka lesz, akkor ismét feltámadhat a zsáner szele. csak ne misztifikáljuk túl a történetet, ne adjunk mély jellemfejlődést és személyiséget minden jött-ment karakternek és ha már Iron Fist Tournament, akkor zúzzanak az öklöt, rúgjon Hwoarang, táncoljon Eddy (és ne irják IE-vel a nevét, mint a trailerben) és egyszeruen ne vegyék túl komolyan magukat a keszitők, mert a végén felkérik Tatum Channinget Paulnak, ő lesz a főszereplő és egy hatalmas amcsi zászló előtt tisztelegve nyomná a szuper cheesy dumáját egy japán videojátékadaptációban.

(az idén márciusban Japánban bemutásra kerülő mozi trailere)

 

 (és a '98-as két részes OVA)

A bejegyzés trackback címe:

https://adultainment.blog.hu/api/trackback/id/tr431680538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ValHallen 2010.01.28. 00:03:53

a régi Street Fighter anime kurvajó volt, még a német Vox-on láttam, kb 13 évesen... úristen de rég volt... namindegy, utána egy hétig én voltam "Fei Long" =D meg ez az új tekken film sem tűnik bitangpusztulatosan fostosnak... bár legalább egy jelenet erejéig megcsinálhatták volna Jin haját tradicionálisan hagymaformájúra. jön moziba, megyünk együtt? =P

ValHallen 2010.01.28. 00:13:58

jahhh... meg azt vágod, hogy SF: Legend of Chun-Li ben Chun-Li azért lett ám olyan kemény a végére, mert hát igazából Liu Kang volt a mestere... =D
süti beállítások módosítása