Friss topikok

Hiányozni fogtok? - Skins évadzáró

2010.03.21. 20:24 sparkie

 jaj a fejem. jaj jaj jaj. nem térek magamhoz. így lenne vége? ez halál komoly? az írók simán a pofánkba nyomnak egy ilyet? igazából erre a választ már jó régóta tudhatnánk...

...persze. annak idején nem kis meglepetést okozott, hogy a nemzetközi köztudatba berobbanó Skins teljes szereplőgárdáját lecserélik a második évad után. pedig talán sohasem volt ennyire emberközeli, valóságos és szórakoztatóan eredeti tinisorozat. az akkori brigád kalandjait lezáró epizódok ugyan már akkor is heves indulatokat váltottak ki, azonban ezt sikerült sokszorosan hatványozniuk.

az elején még mindenki szkeptikus volt persze az újakkal. mindenki az előzőekhez hasonlítgatta őket, és okkal hitték, hogy ez bizony egy gyengébb garnitúra. ez később csak fokozódott és a 2 évad vége után is ez a nézet áll. most hogy lezárult ez a korszak, nyugodt szívvel jelenthetjük ki, ez nem az a Skins, amibe beleszerettünk, amiben magunkra ismertünk.

túlságosan sablonos karakterek, túlságosan irreális történésekkel. vagyis sikerült megfordítaniuk az előző Skins nyerő formuláját, ahol a karakterek összetettsége miatt volt izgalmas az igazából sokszor "semmiről sem szóló" cselekmény. majdnem minden karakter erős volt, de legalább is meg volt a funkciójuk. a mostaninál ez sem sikerült. 

a bármennyire is szuperdögös, és annyira kattant Effy egyszerűen nem szerethető, képtelen vele az ember azonsulni, sőt, legtöbbször simán pofán csapná (ahogy tennénk ezt Kate-el is a Lostban). párban hozzá Freddiet választották aki...hát...valaki figyelte már, hogy deszkás létére, hogyan mozog mikor fut vagy biciklizik, vagy akár verekszik?! ráadásul eszméletlenül semmitmondó, unalmas figura aki az eyecandy-ségen kivül semmi másra nem jó. egyedül Cook az, aki kiemelkedett közülük. de ő meg annyira, hogy jelenléte teljesen elhomályosította a többieket. többieket, akik úgy igazán nem is kellettek volna ide.

értem én, hogy a meleg srác vonal után, a meleg csaj vonal afféle kikacsintás is lehetne az előző évadra nézve, és hű de merész, hogy az ikerpár egyik tagja leszbikus. az elején még jópofák voltak az ikrek és Naomi és Emily kapcsolata is aranyosnak igérkezett. csak mondjuk ez érdekes pár epizódig, nem 2 kurva évadon át. pedig mintha Naomire nagyobb szerepet szántak volna. aztán ott volt, JJ, Thomas és Pandora. JJ-nek és Pandoranak legalább annyi köszönhető, hogy egy kis vidámságot hoztak néha, a sokszor teljes depresszióba forduló szériába. ezen kívül...csak arra voltak, hogy az ő életükről is megtudjuk, hogy "its totally fucked up". és thomas...a srác aki először takarító volt a gimiben, majd hazatoloncolták, majd a következő részben megjelent, mint osztálytárs. arról nem is beszélve, hogy végig azaz érzése az embernek, hogy ennek a srácnak fogalma sincs, hogy pontosan hogy került ide, és mit csinál.

ettől függetlenül, régebben is volt Jal meg Anwar a sorozatban, még is tudtak érdekes dolgokba keveredni. EZEK az arcok viszont képtelenek enélkül élni. én komolyan mondom ennyi szenvedést, drámázást, letargiát mint amit ők átéltek, nem láttam még sehol. nem múlt el rész, hogy mindenkiről kiderüljön, hogy beteg, lelki defektes, öngyilkos, szerelmi bánatos, őrült stb. ilyen egyszerűen nincs, de ha van is, akkor sem így tálaljuk, mint ha ez tök normális lenne.

azonban a rengeteg erőltetett dráma, kényszeredett történeti csavar csúcsát pont a zárás érte el. 6 részben jól felvezették, hogy az új igazgató lesz majd itt a negatív arc, részről részre súlykolták belénk, hogy ez a pali, ez aztán mindent megváltoztat majd. aztán lófaszt, az utolsó két részre kitaláltak valaki mást, aki...

nam akarom elspoilerezni, aki látta úgy is érti. ez a történetszál egyszerűen röhejes. értem én, hogy Effy lábai előtt hever a férfimindenség, na de egy ilyen arcot előhozni a semmiből, méghozzá ilyen kulcsfontosságú tettel egyszerűen röhejes, és megrázóan ötlettelen. ennek meg se kellett volna történnie, egyszerűen így SEMMI FUNKCIÓJA NEM VOLT. lett volna, ha mondjuk ez megtörténik az előző évadban, vagy ennek az elején.

ja de várjunk már, hisz' ennek az elején nagy balhéval kezdődött, drogok, halál, diszkó, volt itt minden. itt is a pofánkba tolták, hogy ez egy nagyon súlyos dolog, és ki fog hatni mindenkire. hát kb. annyira hatott ki, hogy egy részig jól összeveszett mindenki, és még Cookot is jól kiröhögtették az írók azzal, hogy a hosszan felvezetett börtönös vonalat, csak úgy elvágják.

ez itt a baj. illetve ezek. pedig a végére kezdtem megkedvelni pár arcot, lehet, hogy kicsit korán itélkeztünk, bár valljuk be, az már rég rossz, hogy egy társaságban a férfiakat egy ütődött geek, egy bamba girnyó, egy totál eltévedt feka és egy agresszív baromállat képviseli. szal, nem jó, ha majdnem minden erős szereplő csaj. túlontúl sok volt a dráma, olyan mértékig, hogy az már nevetésre sarkallta a nézőt. alig volt az a tipik, "skinses feeling", ahol mindenféle marakodás nélkül, csak az élvezetet hajszolták. a csavarok botrányosan rosszak voltak, és a legtöbb rész a 4. évadból olyan volt, mint mikor hosszú ideig keszítesz egy ajándékot a szerettednek, de nem sikerül megcsinálnod időre, ezért inkább veszel helyette valami drágát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adultainment.blog.hu/api/trackback/id/tr691857574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adioz 2010.03.21. 22:02:01

Sajó, ezután komolyan el kell beszélgetnünk

hRaVeN 2010.03.21. 22:40:57

Nekem se tetszett annyira ez a második garnitúrás Skins. Az elsőben sokkal kiforrottabbnak éreztem a karaktereket, ebben a második brigádban olyan semmilyen feelingem volt velük kapcsolatban, talán a végére szoktam kicsit meg őket. JJ akár még jó is lehetne, de sok ponton túlerőltetik őt is. Az ikrek meg egyenesen halálosan idegesítettek engem is.
Véleményem szerint az első vonalból Tony, Maxxie és Jel (a Miselt valami miatt nem csíptem) voltak a legmarkánsabb, egyben legszerethetőbb arcok :)

Wauuu 2010.03.21. 22:42:54

Én is teljesen ugyan ezt érztem.. :/
A régi skins klasszisokkal jobb volt..

DaVincze 2010.03.21. 22:54:12

Nagyon jól összefoglaltad a harmadik-negyedik évad bénaságát, elcseszettségét. 100%ig egyetértek vele, és a végződést így elszarni... Túlságosan megpróbálták skinsesre, és jól elszarták. Bár még így is sokkal jobb, mint szinte akármelyik amerikai sorozat, csak ennek nem volt értelme. Viszont a két utolsó évadban nagyon sokat változtak a karakterek, gondolok itt Emily-re, és Katie-re. Elsőben Katie volt egy hülye p*csa, és Naomi volt a "normális", de a 4. évadban pont fordítva éreztem a helyzetet.
Nemtom, hogy másnak feltűnt-e, de JJ-t kétszer fektették meg a sorozatban, és mindkétszer a saját epizódjában...
Effy az első két évadban egy tejlesen szerethető karakter volt, míg ebben a két utolsóban egy hülye p*csa, aki megpróbálja az ujjai köré fűzni a fiúkat, és elront mindent, és mindenki megutálja. Szörnyen szar volt.
Pandora és Thomas kapcsolatát is elszarták, nem jött ki az a feszültsé, mint ami anno Tony és Michelle között volt amikor éppen szakításban voltak.
Ha az első szériás skins 10 pont, akkor ez a második max 6-ot kap, de inkább 5.

Sz0M|45 2010.03.21. 23:09:44

Szerintem a gardaval nincsen nagy baj, a 3. evad szepen hozza a skins vonalat, csak az arcok meg szokatlanok, de remek, eredeti szituaciokban vannak elhelyezve. A 4. evaddal van a baj. Vegig ugy ereztem, hogy el sem kezdodott. Minden resznel az volt, hogy "na majd talan most".
Tegnap ugy ultem le megnezni a 4x08-at, hogy "nah, uj resz, lassuk mi lesz" es amikor meglattam, hogy ez az evedzaro, el sem hittem. Raadasul ilyen elbaszottul zartak. A 4. evad el lett kapkodva, de a figurakkal nincs nagy baj. Persze ha valasztani kene, akkor az elso garda. Remeljuk, hogy alakitanak meg valamit.

Interlock (törölt) 2010.03.21. 23:17:45

Nahát, volt ilyen sorozat? Egyre inkább szerencsésnek érzem magam, amiért nem nézek tévét :-D

tronguy 2010.03.21. 23:45:31

Kedves post író, szerinted az 1lső két évadban minden rész szigorúan két lábbal a földön maradt? Lehet más verziót láttál.
Én imádtam eddig az összes évadot, talán a 3. nem volt teljesen az igazi. Engem kirázott a hideg az utolsó rész végétől (pozitív értelemben).
És miért kéne ugyan azt az érzést kelteni bennünk ennek a gárdának mint az elsőnek? Nem az az életszerűbb, hogy az egyik baráti társaság teljesen különbözik a másiktól? Más célok, más gondok stb.

sparkie · http://adultainment.blog.hu/ 2010.03.22. 01:31:24

@tronguy: szo sincs arrol h az elso ket evad ket labbal a foldon jart, csak sokkal eletszerubb volt szerintem. legalabbis akkor meg tinedzserkent nagyon konnyu volt azonosulni veluk.

nekem egyszeruen tul sok ez a borzalom ami minden reszben tortenik veluk, ennyire peches, balszerencses elete nem lehet 1 tarsasagnak.

de igazad van abban h abszolut nem kell hasonlitani a ket brigadnak, lehet h a mostani 17 evesekkel valoban ien dolgok tortennek:)

sparkie · http://adultainment.blog.hu/ 2010.03.22. 01:37:22

egyebkent azzal remelem mindenki tisztaban van, hogy ismet uj garda elé nezunk az 5.-6. evadban.

igy mar sztem ertheto h szamomra miert olyan kiakaszto az évadfinálé.

Cézi 2010.03.22. 07:36:34

ha lesz 5-6 évad.... lesz?

Aquarius 2010.03.22. 08:32:38

Szerintem nagyon erős volt a 3-4. évad is karakterekben, jelenetekben, párbeszédekben, zenékben, egyes epizódokban is néha, de ez a 4. évadzáró tényleg nagyon béna volt. Eleve az utolsó előtti rész vége nem kellett volna, totál hiteltelen volt, abszolút nem Skinses.

atila68 (törölt) 2010.03.22. 08:59:22

Ti itt miről beszélgettek?

sparkie · http://adultainment.blog.hu/ 2010.03.22. 09:37:42

@Cézi: lesz. sőt, amerikai remake is lesz.

csorsi 2010.03.23. 10:24:28

kiváncsi vagyok az új karakterekre. am. a 3. évad elején én se bírtam őket annyira, meg nem is volt kedvem továbbnézni, de aztán rávettem magamat, és én tökre megszerettem őket. sőt. talán még jobban bírom őket, mint az elözőeket. de ez az évadzáró áááh. meghaltam rajta. egyik jelenetnél tök boldog vagyok, aztán amikor Naomi kiöntötte a szívét Emilynek akkor meg sírtam...aztán amikor meg Cook követte azt a pasit akkor tökre izgultam, h mi a szar fog vele történni, aztán megtalálta Freddienek a véres cuccait, akkor annyira de annyira sajnáltam. :( milyen lehet már ha meghal a legjobb barátod? de azt nem értem, h Freddie nem csinált semmit amikor agyonverte a pasas? pl. lelökhette volna a lépcsőn vagy vmi. szal ez olyan furán volt megcsinálva. de mondjuk sztem így egészében nekem tetszett ez a két évad is. tele volt hangulathullámokkal. :)
süti beállítások módosítása